Aangekomen in Zweden - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu Aangekomen in Zweden - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Zweden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

20 Juli 2008 | Zweden, Malmö

Dag iedereen,

Jullie denken vast? Hé is ze terug in Tonga...? Nee! En ja ik ben al meer dan een jaar terug, maar mijn laatste bericht is nog steeds uit Tonga..... Maar ik dacht om jullie op de hoogte te houden van mijn nieuwe avonturen neem ik deze website weer in gebruik. Krijgen jullie vanzelf allemaal weer een email. Zoals jullie misschien hebben gezien aan de vlag op deze site zit ik nu in Zweden. Ik ben daar om een summerschool te gaan doen voor de komende twee weken die gerelateerd is aan mijn studie. Het gaat over de Europese Unie, migratie, en de politiek daaraan gekoppeld. Ik ga dit samen met een meisje van mijn studie doen: Geertje. Van de studenten die meedoen komen zo'n 30 uit Australië, omdat dit gekoppeld is aan een uitwisseling van een half jaar. De meeste van hun gaan na deze summerschool een half jaar in Utrecht studeren. Nog 30 andere studenten komen uit verschillende landen in Europa: Turkije, Portugal, Spanje, Zwitserland, Zweden, Denemarken, Duitsland, Polen en heel veel uit Nederland.... zoals altijd.. Maar nu genoeg over het programma, meer over mijn reis....jammer genoeg moet je tot volgende keer wachten. Ik ben nu al een tijdje bezig met dit verhaal te typen, maar gisteren had ik er geen tijd voor omdat we eerst een citytour hebben gedaan en daarna heel gezellig samen zijn gaan eten en drinken. Daarover meer later. Maar ook vooral omdat ik als ik achter de computer kan en tijd voor mezelf heb ik moet studeren. Moet nog zoveel doen en ik heb het nog steeds niet af alhoewel ik het morgen in moet leveren... Maar komt vast wel goed... En nu wil ik weer slapen om morgen weer fit te zijn. Ik geef alvast een voorproefje van het verhaal dat ik wil vertellen: hetgeen wat ik tot nu toe op papier heb.....

Ik ben donderdagavond met Geertje vertrokken vanuit Utrecht met de trein naar Kopenhagen. De trein stond niet aangegeven op de borden, alleen een internationale trein naar Moskou. Dus ik meteen naar zo’n NS-medewerker, maar die zei dat die trein ook naar Kopenhagen ging. Dus ik weer gerust. Echter ze zei ook dat de ICE’s niet reden zoals zoals ze normaal deden vanwege een ongeluk met een ICE vorige week in Duitsland. Ik zei toen weer dat ik niet met de ICE ging, maar met een ‘city nightline’. Zij weer: “Dat is een ICE. Dan moet je eerst naar Arnhem met de trein en dan met de bus naar Emmerich”. Ik dacht dat begint al lekker......

Snel weer meer van mij.....

Kus Karlijn

  • 20 Juli 2008 - 21:04

    Inge:

    Wat leuk Karlijn, weer een nieuw avontuur. Zweden is prachtig, geniet ervan en succes met de studie! Ik ga je volgen op je website. Liefs

  • 20 Juli 2008 - 21:54

    Jolien:

    Hi Karlijn,

    Groeten uit het zonnige Nashvegas! Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Erg gezellig vast met z'n tweeen! Doe Geertje de groeten en heeel veel plezier!

    Kus Jolien

  • 21 Juli 2008 - 08:18

    Saskia:

    Groetjes uit het 'zonnige' nederland. hopelijk hebben jullie geen storm op komst. Ik ben wat aan het relaxen, met het artikel wil het niet zo, heb weinig inspiratie. Gaat bij jou vast beter!

    liefs en tot snel,
    Saskia

  • 21 Juli 2008 - 08:34

    Ita:

    Hoi nichie van ons,
    Idd begint al leuk én spannend. Hdfst.1 van een thriller...Als jij terugkomt gaan wij weg dusse in september moeten we weer eens bijpraten. Veel succes en ook plezier natuurlijk! Dikke zoen van ons allen.

  • 21 Juli 2008 - 09:21

    Christa:

    Nou, je houdt ons wel in spanning met zo'n half verhaaltje! Ik begrijp dat de reis niet helemaal vlekkeloos is verlopen, maar dat je Zweden in elk geval wel bereikt hebt. Veel succes en plezier met summerschool en ik hoop dat je af en toe ook nog tijd hebt om iets van Zweden te zien. Tot je volgende berichtje!

    Liefs, Christa

  • 21 Juli 2008 - 18:41

    Annika:

    Gelukkig heelhuids aangekomen, het is ook altijd stressen, hihi..;) Gelukkig heb ik je op tijd op de bus kunnen zetten. Nou, geniet er van en maak je niet te druk, het moet ook leuk blijven. Tot horens! Liefs, Annika

  • 25 Juli 2008 - 15:45

    Thekla:

    Hej Karlijn, Hoe is het? ik las net een mailtje van Christa waarin stond dat jij ook in Zweden bent. Grappig! Ik ben zelf in Lund, nog tot volgende vrijdag. Ik doe een talencursus hier. Ga je verder nog iets bekijken in Zweden? Veel plezier verder!
    Groetjes, Thekla

  • 26 Juli 2008 - 17:34

    Martine:

    He Karlijn, wat leuk om te horen dat je in Zweden zit. Is volgens twee vrienden van mij een erg leuk land, met mooie menen veel architectuur. Ben benieuwd wat jij er van vindt. Het onderwerp van je zomerschool programma lijkt me bovendien erg interesant. Geniet er van!

  • 10 Augustus 2008 - 08:30

    Thea:

    Even een berichtje van mij uit Ezinge, geniet er van in zweden, ik hoor altijd goede verhalen over dat land, op de muggen na...hier lekker boerderij-genieten. Er is weer een bokje geboren: Hylke
    Tot horens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

In de masterfase van mijn studie culturele antropologie moet een onderzoek verricht worden, waar uiteindelijk een masterscriptie uit zal voorkomen. De eindfase van mijn studie. Ik heb ervoor gekozen mijn onderzoek te verrichten in Tonga (een Polynesische eilandengroep ten noorden van Nieuw-Zeeland) naar retourmigratie. Op deze site zullen mijn vorderingen en mijn algehele verblijf op Tonga te volgen zijn.

Actief sinds 12 Dec. 2006
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 65299

Voorgaande reizen:

30 Januari 2010 - 28 Februari 2010

Nieuw Zeeland

01 Oktober 2009 - 06 November 2009

5 weken India

16 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Masteronderzoek Tonga

Landen bezocht: