Kort berichtje: eerste interview - Reisverslag uit Nuku'alofa, Tonga van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu Kort berichtje: eerste interview - Reisverslag uit Nuku'alofa, Tonga van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu

Kort berichtje: eerste interview

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

02 Februari 2007 | Tonga, Nuku'alofa

Ik heb mijn eerste interview gedaan en ging heel goed. Ze waren zeer aardig en zeiden dat als ik me verveelde ik altijd langs mocht komen. Het maken van afspraken voor andere interviews gaat moeizaam. Iedereen is druk en ik had er een die twijfelde omdat hij bang was dat ik over politiek ging praten en hij voor de regering werkt en het nu niet de tijd is om enig risico te nemen. Heb hem laten weten dat het niet over politiek gaat en dat het gewoon een leeronderzoek is en het dus niet gepubliceerd wordt. Verder denken ze allemaal van dat komt wel en als ze dat allemaal denken schiet het niet echt op.

Verder zeggen sommigen dat ze terugbellen, maar dat doen ze niet. Gaat dus wat langzamer allemaal dan verwacht. Moet voor de zekerheid maar nieuwe mensen zoeken maar is moeilijk want weet niet precies waar. Laat zoveel mogelijk mensen weten dat ik onderzoek doe naar remigranten en of ze iemand kennen. Ze zeggen dan vaak ja, maar dan blijken het uitgeprocedeerde Tonganen te zijn die dus niet uit vrije wil zijn teruggekomen en die wil ik niet. Wel veel van blijkbaar. Misschien voor een later onderzoek. Zijn vaak jongeren die iets crimineels hebben gedaan in het buitenland en daarom teruggestuurd worden naar Tonga.

Ben gisteren en eergisteren een beetje ziek geweest en heb dus niets gedaan aan onderzoek. Had reizigersdiaree, maar een lichte vorm. Niet zoals in Ecuador waar ik aan hevige antibiotica moest. Is al bijna over. Heb daardoor wel veel films gekeken. Gisteren drie, waaronder Gone with the wind, die bijna 4 uur duurt. Het probleem is echter dat ze niet goed met de dvd's omgaan en er veel krassen op zitten en die vaak blijft hangen. Ik heb maar enkele helemaal kunnen zien tot het eind. Verder zou Soni gisteren naar werk gaan, maar bij het ontbijt besloot hij dat hij geen zin had en ging gewoon niet. Belde niet eens (heeft geen telefoon) naar werk!! Hij heeft de hele dag geluierd.

Oh ja misschien krijg ik een telefoon te leen en dus kunnen jullie me misschien daarop bellen of sms-en. Zodra ik het nummer heb horen jullie van mij.

  • 02 Februari 2007 - 11:49

    Anke:

    Heey mop,
    Als ik alleen al naar de foto van t varken (of wat er van over is) kijk krijg ik al diaree dus niet zo gek dat je daar een beetje last van hebt.
    Hoeveel interviews moet je ongeveer doen/gedaan hebben rond deze tijd? Kun je op t moment wel iets doen? Memo's maken ofzo? Daar kun je er nooit genoeg van hebben hé!? Laat maar weten als je een nummer hebt. Leuk!
    Oh en wanneer kwam dat nieuwe meisje precies? Ik heb nog niks van haar gehoord.
    Have fun! Kusje Anke
    Yesssss ik ben de eerste! Jippie

  • 02 Februari 2007 - 17:54

    Annika:

    Heee, leuk, eindelijk een paar fotootjes ;) Ziet er wel lekker tropisch uit in ieder geval... maar euh.. die foto van die varkenskop... moest dat nou? Niet echt een foto voor jou, maar meer voor mij..hihi.. :) Morgen gaan we met z'n allen oma haar verjaardag vieren door uit eten te gaan. En ik ga waarschijnlijk voor het eerst weer eens een keertje stijldansen!! Leuk he? Verder tel ik nu de nachtjes af... want donderdag stap ik ook in het vliegtuig!! :) Nou, veel succes de komende tijd en ik kijk weer uit naar het volgende berichtje. Dikke kus, je zus ;)

  • 02 Februari 2007 - 18:22

    Magdalena:

    Zijn er geen zusters zoals Pia en ik om te interviewen......????!!!!
    Zorg goed voor jezelf. Het komt wel goed met je werk!
    Sterkte met alles, Pia en Magdalena

  • 02 Februari 2007 - 23:31

    Jolien:

    he Curly Carly,

    Fijn dat je eerste interview goed ging. Dat geeft altijd een lekker gevoel. Ook bij mij zijn er een aantal mensen niet op komen dagen. Tempo doeloe he! voor de rest gaat alles hier wel lekker. Ik heb net een berichtje op mijn site geplaatst waar je kan lezen hoe mijn week is geweest! Dat varken zag er niet zo lekker uit. Ook ik het last van een beetje normale dunne poepie, maar dat hoort er hier een beetje bij denk ik. Niets om me zorgen over te maken. Ik heb er geen last van! Ga zo door met interviewen en heel veel liefs,
    Jolien

  • 05 Februari 2007 - 12:18

    Marrit :

    Wat fijn dat je onderzoek nu echt van start is gegaan, dat geeft ook wat structuur zoals ik al zei.Zo te horen heb je af en toe best last van een cultuurshock, maar troost je, dat heb ik ook nog steeds.Wat een mooie regenboog, de natuur zal er wel veel mooier zijn dan we kennen, of niet?
    Succes met alles weer, liefs vanuit Paramaribo!

  • 07 Februari 2007 - 14:39

    Geert:

    Hee Karlijn, zet hem op! Maar je hebt helemaal niets over Britney verteld, hoe gaat het met haar? Succes met de interviews. Lisette heeft al de eerste mennonietengarderobe mogen bekijken.

    Heel veel succes!

  • 07 Februari 2007 - 23:58

    Jolien:

    Hi Karlijn,
    Hoe is ie daar? al meer mensen kunnen spreken. Ik weet hoe het soms kan gaan in de pacific. Tempo doeloe (oh ik was het vergeten). Is het bij jou ook zo dat alle klokken anders staan? er is geen standaard tijd sommige klokken lopen 20 voor of achte. geen wonder dat tijdsafspraken mis lopen. Ik moet zeggen dat ik na elk interview weer twijfel of ik het wel goed doe. Het lijkt zo veel op wat ik al eerder het gedaan met het leerproject en ik het gevoel dat het toch meer moet zijn, maar ik zit pas aan het begin dus wie weet. Ik ga vandaag weer wat interviews doen hoop ik dus ik hoop volgende week ongeveer 18 interviews op 2 scholen te hebben gedaan. Wat een werk is dat uitschrijven zeg. Ik heb er nu bijn 4 uitgeschreven en nog maar 1 gecodeert. Ik kan het tempo niet zo goed bijbenen geloof ik. Ik hoop dat alles daar goed gaat en dat je het goed druk met interviews en andere dingen hebt!

    liefs Jolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

In de masterfase van mijn studie culturele antropologie moet een onderzoek verricht worden, waar uiteindelijk een masterscriptie uit zal voorkomen. De eindfase van mijn studie. Ik heb ervoor gekozen mijn onderzoek te verrichten in Tonga (een Polynesische eilandengroep ten noorden van Nieuw-Zeeland) naar retourmigratie. Op deze site zullen mijn vorderingen en mijn algehele verblijf op Tonga te volgen zijn.

Actief sinds 12 Dec. 2006
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 65312

Voorgaande reizen:

30 Januari 2010 - 28 Februari 2010

Nieuw Zeeland

01 Oktober 2009 - 06 November 2009

5 weken India

16 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Masteronderzoek Tonga

Landen bezocht: