Aangekomen in een megastad vol mensen - Reisverslag uit Delhi, India van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu Aangekomen in een megastad vol mensen - Reisverslag uit Delhi, India van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu

Aangekomen in een megastad vol mensen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

02 Oktober 2009 | India, Delhi

Dag iedereen,

Na een lange reis aangekomen in Delhi. Nadat Marieke en ik tot half 1 's middags in bed lagen (kwamen pas half 6 lokale tijd aan), ontbijtje genomen op het terras. Net even wat rondgelopen. En ja het is waar wat ze over India zeggen. DRuk Druk Druk. Overal mensen, die ook wat van je willen. Alleen het probleem is dat het vandaag blijkbaar een holiday is, volgens muij Mahatma Gandhi dag. En zijn sommige touristen offices gesloten. En we wilden nog ticket naar Bangelore boeken voor over 3 weken. Misschien moet dat dan maar morgen. Ook hebben we nog geen geld kunnen trekken van ATM. Niet alle ATM's accepteren onze kaart. Dus daar gaan we zo naar op zoek. De eerste dag houden we het daar maar bij. Morgen als Anke en Liset komen begint de reis pas echt. Dan gaan we naar Varanasi. En dan kan Anke ons met haar Hindi een beetje bijstaan. Tot snel weer schrijfs

Karlijn

  • 02 Oktober 2009 - 10:44

    Christa:

    Ha Karly! Leuk, nu al een berichtje van je. Fijn dat jullie lekker bijgeslapen hebben. Veel succes en plezier! Liefs, Chris

  • 02 Oktober 2009 - 10:47

    Namaste Karlijn Ji!:

    heb je nog hotelletjes, plekken en mensen nodig?
    Kan jij een pak hele goedkope tikkas meenemen. voor de kinderworkshops die eraan gaan komen...
    ciao
    Aartie

  • 02 Oktober 2009 - 10:53

    Karien:

    Jeej, leuke stad he! Waar zitten jullie? En ik dacht dat jullie met z'n drieen gingen, maar ik begrijp nu dus met zn viertjes. Ook gezellig natuurlijk!! En ik blijf jaloers hoor... Vooral dat jullie naar Varanasi gaan. Ga maar leuke kleren kopen op Lanka en lekker eten op Assi Ghat! En denk dan ook een beetje aan de arme mensen die ik het koude NL zitten...
    Ik ga vanmiddag lekker met Harsa indiaas dansen oefenen, ook leuk, maar toch niet zo leuk als in India zijn!
    Hopelijk lukt het trouwens nog wel om geld te pinnen! Succes en heel veel plezier!
    xxx Karien

    PS hoe ging je rijexamen?

  • 02 Oktober 2009 - 11:43

    Lieke:

    Hé Karlijn,
    Leuk dat je zo snel al een berichtje stuurt! Wel lastig van de ATM's, heb ik geen last van gehad. Zijn jullie ook morgen nog in Delhi? De ISKCON Delhi is echt leuk, en de Jama Masjid erg mooi en rustig, maar Anke weet dat natuurlijk ook. Heel veel plezier jullie :-)
    liefs, Lieke

  • 02 Oktober 2009 - 14:29

    Oma En Opa:

    Karlijn, wat snel al bericht van je,wat een wereldreiziger,fijn dat je zo jong al heel wat van de wereld hebt gezien.ik kijk uit naar je reisverslagen, neem het er nog maar van voordat je in het gareel van een drukke baan komt. doe veel levenswijsheid op en maak ook plezier liefs oma en opa

  • 02 Oktober 2009 - 16:15

    Jolien:

    Hi Ladies,

    Gefeliciteerd met de geboortedag van Gandhi!! Leuk om nu al een berichtje te krijgen! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Heel veel reisplezier! Ik hoop dat je ons een beetje op de hoogte kan houden zodat ik vanuit Nederland een beetje met julie mee kan reizen!

    Dikke kussen,

    Jolien

  • 03 Oktober 2009 - 06:34

    Ita:

    Hé Karlijn,
    Dom van mij, ik wist niet meer wanneer je op reis ging.Gezelli met z'n vieren op pad, geniet ervan!!! Veel plezier en doe voorzichtig. Knuffel Ita en fam.

  • 04 Oktober 2009 - 10:39

    Saskia:

    Hey Karlijn,

    Veel plezier en een super tijd in India. Op naar de: lukt-het-vandaag-niet,-dan-maar-morgen-modus! Veel kijkplezier en genietze van de mooie en bijzondere plekken.

    Liefs,
    Sas

  • 05 Oktober 2009 - 08:40

    Geertje:

    Hey,

    Ik ben jaloers, zou zo weer terug willen :)
    Wat Delhi tips (waar het wel rustig is):
    - Humanyun Tomb
    - Lodi Gardens
    - Safdarjung's Tomb

    Geniet ervan!

    xxx Geertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

In de masterfase van mijn studie culturele antropologie moet een onderzoek verricht worden, waar uiteindelijk een masterscriptie uit zal voorkomen. De eindfase van mijn studie. Ik heb ervoor gekozen mijn onderzoek te verrichten in Tonga (een Polynesische eilandengroep ten noorden van Nieuw-Zeeland) naar retourmigratie. Op deze site zullen mijn vorderingen en mijn algehele verblijf op Tonga te volgen zijn.

Actief sinds 12 Dec. 2006
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 65364

Voorgaande reizen:

30 Januari 2010 - 28 Februari 2010

Nieuw Zeeland

01 Oktober 2009 - 06 November 2009

5 weken India

16 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Masteronderzoek Tonga

Landen bezocht: