Aangekomen in de stad van de Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu Aangekomen in de stad van de Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu

Aangekomen in de stad van de Taj Mahal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

12 Oktober 2009 | India, Agra

Dag dag,

Gisteren afscheid genomen van de kinderen in het weeshuis. Ze vroegen elke keer wanneer we weer terugkwamen. Vond het aan de ene kant wel jammer het weeshuis te verlaten omdat de kinderen echt fantastisch waren, maar aan de andere kant was ik 3 dagen achtereen 'bonte avond' ook wel zat. Ik heb echt 50 keer de vogeltjes en kabouterplop dans gedaan. We hadden niet zo'n groot repetoir, dus veel liedjes herhaald. Wel leuk dat ze zo enthousiast meedoen. Ze kunnen nu ook een beetje Nederlands, wat ook grappig is. Een jongen had Anke 2 jaar geleden wat Nederlandse woordjes geleerd en hij wist ze allemaal nog!! Hoofd, mond, neus, slaap lekker, haie, etc. Hij wist zelfs haar verjaardag en de naam van haar ouders nog!! Echt super slim. Jammer dat hij in zo'n weeshuis zit.

Eergistermiddag hebben we de kinderen nog geschminckt. Wat echt leuk was. Een heel stoere jongen wilde een paars hartje. Geweldig toch!!! EN super veel foto's gemaakt. Kom thuis met alleen maar foto's van kinderen. Ze wilden elke keer maar op de foto en dan het resultaat bekijken. Wat ook grappig was is dat een enkeling een paar keer op mijn schminckstoel kwam te zitten omdat ze de schminck van eerder eraf hadden gehaald. Wij zaten ook helemaal onder de schmink. Later kreeg ik ook nog mijn nagels gelakt.

Gisteren hebben we Nikki vaarwel gezegd en zijn we met de trein richting Agra vetrokken. Wat een vermoeiende reis was. We kwamen 's ochtends in Agra aan en hebben daar vandaag vooral geslapen. Wel eerst ontbeten en de schrik van ons leven gehad. Wij aan het ontbijt, komt daar opeens een aap aan. We schrokken ons dood. Omdat het een mannetjes aap was en hij zijn tanden liet zien en hongerig was snel weg gerend. Hij zat toen echter wel mijn hele muesli fruit ontbijt op te eten. Anke en Liezet stonden vast om een hoekje en konden nergens heen. Ik ben snel naar beneden gerend om hulp te halen. En er kwam metteen versterking. Mannen met katapulten en stokken. Ze verontschuldigen zich omdat ze ons alleen hadden laten zitten en zeiden dat we de volgende keer met eem katapult naar hun moesten schieten. We kregen daarna nieuw ontbijt en 3 jongens die op monkey watch zaten. Dat was een beetje de actie van vandaag. Maar heb al wel van het terras de Taj Mahal gezien. En wat is ie mooi. Morgen gaan we die bezoeken.

We zijn verder iets van plan veranderd omdat de bus van Agra naar Udaipur later vetrekt en er langer over doet dan we verwachten. We blijven dus ipv de 13e en 14e, de 14e en 15e in Udaipur en gaan daarna metteen naar Jaisalmer en stoppen niet meer in Jodhpur.

Dat was het weer. Veel verhalen van mij hier, niet? Ja dat komt er van als er 's avond niet veel te doen is en er zoveel gebeurd om over te vertellen. Tot snel weer!!

Liefs Karlijn

  • 12 Oktober 2009 - 15:58

    Mama:

    Ik zit natuurlijk net te kijken, ik hoop nog eens op verslag van de reizen zelf en wat je daar ziet. Zoals kippen in de bus enzo. Komt zeker nog. Mis je al wel. Have fun.

  • 12 Oktober 2009 - 22:04

    Karien:

    Tja, mijn belevingen zijn niet zo spannend, al hebben we wel heerlijk gedanst vandaag en tatemetu adavus geleerd. Die showen we wel als je terug bent.
    En nog geen plannen om gewoon voor langere tijd naar India te gaan om met lieve kindjes te spelen?
    Heel veel plezier bij de Taj morgen, blijft toch een bijzonder gebouw, niet voor nieuts een van de nieuwe 7 wereldwonderen!
    Krijgen jullie wel alles gepland? Volgens mij zit je zo vol gepland dat je bijna niet rustig aan kan doen. Maar ook wel super tof. Udaipur is ook een mooie stad, met het James Bond-paleis op het meer! En het prachtige City Palace.
    Wat vind je trouwens van het reizen met de trein? En van het eten?
    Heel veel plezier daar, en geniet extra namens mij!
    xxx

  • 13 Oktober 2009 - 06:10

    MK:

    Hey Karly,

    goede verslagen! Alleen stond ik samen met Liezet vast met die aap en had anke maar 1 schoen aan en kon ze daardoor niet naar beneden...Ben benieuwd wat de rest van de reis ons gaat brengen! Heb al superveel zin in de nachtelijke busreis!

    xx

  • 13 Oktober 2009 - 19:38

    Laura:

    Hey Karlijn!

    Ik lees je verhalen nu pas. Wat een bijzondere reis ben jij aan het maken... Geniet ervan en ik bel je zeker als je weer in NL bent!

    Hele dikke kus Laura

  • 19 Oktober 2009 - 18:14

    Golshid:

    Hej meid!

    Ondanks het feit dat ik superjaloers op je ben omdat je nu in India zit, wil ik je wel nog n fijne reis wensen! Geniet ervan en ik zie je hopelijk snel @ dansen!

    X Golshid

  • 20 Oktober 2009 - 09:57

    Kim (bounce-babe):

    Hahahahaha, wat een goed 'broodje-aap' verhaal :) Super leuk om de verhalen te lezen en ben blij dat het zo goed gaat en dat jullie zoveel leuke en mooie dingen meemaken. Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal!

    Liefs!

  • 22 Oktober 2009 - 08:29

    Christa:

    Ha Karlijn!

    Lees dit berichtje nu pas. Leuk! En ik moest zo lachen om jullie apenavontuur! Ik kan me voorstellen dat het op het moment zelf heel eng was, maar om te lezen is vooral grappig. :D Ik ga nu je nieuwste berichtje lezen!

    x Chris

  • 23 Oktober 2009 - 09:46

    Justine:

    Lieve Karlijn,

    Gaaf dat jij ook zo hebt genoten van de Taj Mahal. Zo mooi en van dichtbij adembenemend al die edelstenen.

    Enjoy,

    Liefs Justine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

In de masterfase van mijn studie culturele antropologie moet een onderzoek verricht worden, waar uiteindelijk een masterscriptie uit zal voorkomen. De eindfase van mijn studie. Ik heb ervoor gekozen mijn onderzoek te verrichten in Tonga (een Polynesische eilandengroep ten noorden van Nieuw-Zeeland) naar retourmigratie. Op deze site zullen mijn vorderingen en mijn algehele verblijf op Tonga te volgen zijn.

Actief sinds 12 Dec. 2006
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 65369

Voorgaande reizen:

30 Januari 2010 - 28 Februari 2010

Nieuw Zeeland

01 Oktober 2009 - 06 November 2009

5 weken India

16 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Masteronderzoek Tonga

Landen bezocht: