Aangekomen in Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu Aangekomen in Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Bangalore

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

24 Oktober 2009 | India, Bangalore

Namaste!!

Schrijf nu vanuit Bangalore, waar ik twee dagen geleden met Marieke ben aangekomen, nadat we van de luxe van het vliegveld hadden genoten. Ze hadden heerlijke Westerse capuchino en muffins, wel echt tien keer zo duur als in de rest van India, maar zo lekker!!! Anke en Liezet zijn nu weer in Nederland en we missen ze heel erg. Marieke en ik werden opgehaald van het vliegveld door de tante van Marieke. Zij zit hier in Bangalore om wat aan haar gebit te doen. We hebben na aankomst ons even opgefrist en zijn toen naar een Shiva tempel gegaan. Marieke en ik wisten niet wat we zagen!!! Het was een soort Disneyland gewijd aan Shiva. Er was een heel groot beeld van Shiva voor een rots, waar ook water uit spoot. Dan moest je entree betalen en kon je die grot in waar allemaal goden en poppen waren die bewogen. Best wel creepy. Soort spookhuis idee. We zijn er nog niet over uit hoe we het vinden. Toen hebben we nog samen wat gegeten. En Anke heb metteen maar een Dosa besteld en ze zijn inderdaad heerlijk!!!

Die nacht vroeg gaan slapen, maar werd na een aantal uur wakker want Marieke was aan het overgeven. Ze is nog steeds ziek, dus ik heb nog niet echt veel gezien. Ik heb met de tante van Marieke een beetje in het dorp rondgelopen waar we zitten, in een buitenwijk van Bangalore. Ook wel leuk. Bangalore is trouwens onverstelbaar gegroeid de afgelopen jaren, wat je wel kunt zien aan de bouw. Overal worden hier grote compounds neergezet waar echt hele hoge sjieke appartementen complexen worden neergezet. Heb nog nooit zo veel appartementencomplexen gezien. Echt absurd en ze blijven maar bouwen. Het is hier ook qua sfeer heel anders dan het noorden. De mensen staren veel minder en kijken vriendelijker. Vind ook het klimaat heerlijk. Doet me een beetje aan Ton\ga denken. Iets meer tropisch, maar niet heet. Ook hebben ze hier prachtige bloemen en veel palm- en bananenbomen. Voel me hier wel meer thuis. Ook is het verkeer veel rustiger dan in het Noorden. Eigenlijk echt een compleet andere wereld.

Nu Marieke ziek is, slaan we waarschijnlijk een stad over die wel in onze planning stond: Mysore. Wel jammer, want daar hadden ze mooie tempels. Maar that's life. Kan Marieke moeilijk achterlaten, zou ik ook niet willen. We gaan maandag dan waarschijnlijk naar Puttaparti, waar haar tante ook een appartement voor ons heeft geregeld. Daar is de ashram van Sai Baba. Ben erg benieuwd hoe het daar gaat zijn. We zullen zien en ik zal er daarna uitgebreid over vertellen. Morgen als Marieke misschien al wat beter is, gaan we misschien Bangelore zelf beter bekijken. Ze hebben daar een hele mooie botanische tuin, waar ik graag heen wil.

Ik mis jullie allemaal heel erg en kijk er naar uit jullie allen weer te zien!!!

Liefs Karlijn

P.S. ANke en Liezet: we missen jullie echt heel erg. Vooral jullie goede humor. Ik moet nu ook opeens denken aan de laatste avond met die leuke ober met zijn hoed!! Haha!! Wat hebben we toch meegemaakt!! xxx Oh en Liezet ik hoop dat de appeltaart en verse sju goed hebben gesmaakt

  • 24 Oktober 2009 - 11:59

    Karien:

    Al ken ik Marieke niet, wens haar maar heel veel beterschap toe. Is toch niet zo'n pretje om ziek te zijn op vakantie. Waar is ze ziek van geworden?
    Hopelijk is het weer snel over en kunnen jullie weer veel moois gaan zien saampjes.
    Wel apart dat er zo'n verschil is met noord India. Ik ken zuid India eigenlijk niet zo goed. Mn ouders zijn er wel paar keer geweest, maar ik heb vooral Mumbai en Goa bezocht, dus het verschil is mij niet zo opgevallen.
    Heel veel plezier nog, en tot over twee weekjes!
    xxx

  • 24 Oktober 2009 - 12:00

    Oma:

    heerlijk weer een verslag van je te lezen,het is hier een sombere regendag,ik had maar met je mee moeten gaan. enfin een lichtpuntje is dat we vannacht een uur langer mogen slapen.nog amper 2 weken en je bent weer thuis,wij hopen dan je foto"s te mogen zien.

    veel liefs oma en opa

  • 24 Oktober 2009 - 12:45

    Juf:

    is jaloers nu!

  • 24 Oktober 2009 - 12:47

    Christa:

    Ha Karly,

    Leuk om weer een update van je te lezen. Jammer dat Anke en Liezet wegzijn en echt balen dat Marieke ziek is. Wens haar heel veel beterschap! Doe maar even rustig aan zodat ze wat kan aansterken. Tot je volgende verhaal!

    Liefs,
    Christa

  • 26 Oktober 2009 - 09:24

    Ita:

    Wat vervelend voor Marieke, ziek zijn is niet leuk en helemaal niet tijdens een vakantie! Misschien iets verkeerds gegeten? Voor jou ook pech maar ja, tis wel lief dat je er rekening mee houdt dat de planning nu anders kan worden. Beterschap met Msrieke en nog anderhalve week genieten!
    Lieve groet, Ita

  • 26 Oktober 2009 - 13:14

    Lieke:

    Hé Karlijn,
    Bangalore, bijzonder dat het zo anders is dan de rest van India, ik ben heel benieuwd straks naar je foto's en verhalen. Wat vervelend dat Marieke ziek is geworden! Wens Marieke heel veel beterschap van me, ik hoop dat ze snel er weer bovenop is! Hopelijk kunnen jullie vandaag naar Puttaparti! Veel plezier daar! liefs, Lieke

  • 27 Oktober 2009 - 09:24

    Kim - Bounce Babe:

    Hajjj schatje!

    Weer een prachtig verhaal! Maar wel echt vervelend dat Marieke ziek is geworden. Wens haar maar veel beterschap van me. Hopelijk kun jij je nog wel genoeg vermaken..! Zijn jullie nu in Puttaparti? Heel veel plezier, ik kijk uit naar je foto's!

    Liefs!

  • 27 Oktober 2009 - 14:23

    Harsa:

    Wens Marieke maar heel veel beterschap van mij. Mooi dat er zoveel verschil is daar en dat je je meer thuis voelt enzo. Heel veel plezier bij de asram.
    kus xxx

  • 27 Oktober 2009 - 15:41

    Karien:

    We hebben gisteren weer lekker gedanst, en we gaan je verrassen als je terug bent!
    En dan gaan we ook een dagje prikken om naar Aartie in Rotterdam te gaan. Ze had al een hele dag voor ons gepland, en vlak bij haar was een voodoo-achtig winkeltje, en toen moest ze meteen aan jou denken. Fijn he! Nou, geniet eerst nog maar van de laatste anderhalve week India nog en kom lekker tot rust in de Ashram. Is Marieke al beter?
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

In de masterfase van mijn studie culturele antropologie moet een onderzoek verricht worden, waar uiteindelijk een masterscriptie uit zal voorkomen. De eindfase van mijn studie. Ik heb ervoor gekozen mijn onderzoek te verrichten in Tonga (een Polynesische eilandengroep ten noorden van Nieuw-Zeeland) naar retourmigratie. Op deze site zullen mijn vorderingen en mijn algehele verblijf op Tonga te volgen zijn.

Actief sinds 12 Dec. 2006
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 65384

Voorgaande reizen:

30 Januari 2010 - 28 Februari 2010

Nieuw Zeeland

01 Oktober 2009 - 06 November 2009

5 weken India

16 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Masteronderzoek Tonga

Landen bezocht: