Agra - Udaipur - Jaisalmer - Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu Agra - Udaipur - Jaisalmer - Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu

Agra - Udaipur - Jaisalmer - Delhi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

21 Oktober 2009 | India, Delhi

Dag familie, vriendjes en vriendinnetjes,

Lang niks van me laten horen, maar ben nog steeds gezond en wel. Ik zal even beknopt (zal het proberen!) reisverslag schrijven over de reis vanaf waar ik gebleven was.

Eerst Agra, daar heb ik de echt fantastisch prachtige Taj Mahal gezien. Wow!!! In het echt nog mooier. Wow wow wow. Daar ook het rode fort gezien en de Baby Taj. Ook echt heel mooi. Die Indiers konden mooi bouwen. Heb veel foto's gemaakt die ik wel zal laten zien als ik terug ben, maar in het echt zijn ze wel echt veel mooier.

vanaf Agra zijn we verder naar Udaipur gegaan met de nachtbus van 15 uur lang. Dit was wat minder. We hadden soort van bedden in de bus, maar van die van mij was de matras kapot. Ik dus zeggen dat ik een ander bed wilde. Dit kreeg ik, maaar was wel beneden in de bus in plaats van boven, waar de bedden met een schuifdeur afgesloten konden worden. Met als gevolg dat ik een grote attractie was voor alle mannen in de bus als enige westerling en een van de weinige vrouwen in de bus, die met zijn allen mij echt uren lang zaten aan te staren. Niet echt comfortabel slapen. Ook kwam er opeens een man op mijn bed zitten die er niet af wilde. hoe vaak ik het ook vroeg. Hij zat met de andere mannen leuk te lachen en te praten om/ over mij. Werd er echt gek van. Heb hem lang kwaad zitten aanstaren en uiteindelijk vroeg hij of ik me misschien niet op mijn gemak voelde. Duh!!! Toen ik ja zei ging hij lachend ergens anders zitten. Ten slotte, moest ik echt heel nodig naar de wc en stopten we maar niet. Ook niet toen ik het vroeg. Toen ik vroeg hoe lang het nog duurde voor we in Udaipur, de eindbestemming waren, zeiden ze elke keer bijna. Drie uur later waren we er nog niet. Zo vervelend!!!

Maar Udaipur, gelegen in Rajasthan, maakte het helemaal goed!!! Wat een prachtige relaxte stad! Mooie gebouwen, gelegen in de heuvels aan een meer, lekkere temperatuur en daarnaast waren de mensen vriendelijk en niet zo pushy. In deze stad is ook Octopussy opgenomen, de James Bond film, die we ook 's avonds in een restaurant gekeken hebben. We hebben hier rustig aangedaan en zijn ook twee keer wezen zwemmen bij een zwembad bij een luxe hotel.

Na Udaipur zijn we met een nachtbus naar Jaisalmer gegaan, een stad in de woestijn. Ook echt heel mooi!! De gebouwen zijn daar gemaakt uit leem, met de kleur van de woestijn zelf. Echt hele oude gebouwen ook. De oude stad was gebouwd in een fort, boven op een heuvel. Echt super mooi! We hebben daarnaast een tweedaagse kamelentocht gedaan in de woestijn. Heel bijzonder! s'nachts sliepen we met een matrasje in het zand en keken naar een prachtige sterrenhemel. De kamelenherders kookten onze lunch, diner, ontbijt en nog een lunch. Echt heel leuk kamperen. Heb herten gezien, bijzondere hagedissen (of salamander, weet eigenlijk niet) en bijzondere vogels. Naast de kamelentoer zijn we twee keer in een resort uitgenodigd waar 's avonds een show was met Rajasthaanse muziek en dans. Hebben hier ook Diwali gevierd. Leuk om te zien en natuurlijk ben ik beide keren uit het publ;iek gevraagd mee te dansen. En na de groepsdans moest ik een solo doen met de hoofddanseres. Zlefs beide avonden!!! Ze vonden me blijbaar goed dansen. Kreeg complimenten van hen en andere Indiers. Sta nu ook op veel video's en foto's van andere Indiase toeristen. Maar was leuke ervaring. Nu heb ik weer nieuwe Indiase moves geleerd.

Nu ben ik weer terug vanuit Jaisalmer in Delhi. Morgen vlieg ik naar Bangalore met marieke en Anke en Liezet gaan morgennacht naar huis. Tijd is snel gegaan. Nog 2 weken en ik kom ook al weer naar huis, waar ik wel zin in heb. Ga er weer snel vandoor, de rest is op mij aan het wachten. Ik nog zoveel te vertellen, maar moet ook nog wat bewaren voor in Nederland.

heel erg bedankt weer voor al jullie lieve berichtjes.

Liefs Karlijn

P.S. Kim: Anke is bijna terug, en over 2 weken ik ook weer. is zo voorbij. daarnaast succes met je tentamens

P.S. Maria: goed dat Jolien het zo goed doet. Nog even en ik ben terug. Kom ik met een kop lekkere kruidenthee mijn India reis verder toelichten

  • 21 Oktober 2009 - 14:02

    Esther Wijma:

    Ha Karlijn!

    Nou als ik jouw verhaal zo lees zie je heel veel moois! Superleuk hoor! Geniet er nog maar lekker 2 weekjes van!

    Liefs esther

  • 21 Oktober 2009 - 19:46

    Ita:

    Hoi Karlijn,
    Op de eerstvolgende vakantiebeurs zal ik bij de stand van India op zoek gaan naar jou!Waarschijnlijk ben jij als danseres te zien op een promofilm voor India,:-). Ben errug benieuwd naar jouw vele foto's. Logeerpartijtje met Tikka Masala???
    Knuffel, Ita

  • 21 Oktober 2009 - 20:01

    Karien:

    We hadden inderdaad alweer een tijdje niets meer gehoord, maar jij hebt je duidelijk niet verveeld... Bus naar Udaipur klinkt wel bekend, zowel de bus vol Indiase mannen en geen plas-pauzes. Maar Udaipur is inderdaad ook mooie stad! Die kamelentocht klinkt ook echt bijzonder. Ooit wil ik dat ook heel graag doen.
    En ik ben wel erg benieuwd naar je nieuwe dans-moves! Ze zullen wel verbaasd zijn met een westerse die toch Indiaas kan dansen. En ook bijzonder om Divali daar mee te maken. Ik heb het niet zo gevierd, maar er wel aan gedacht.
    Heel veel plezier nog de laatste twee weken! Voordat je het weet is het voorbij en moet je weer naar huis naar het koude, herfstige Nederland.
    xxx

  • 22 Oktober 2009 - 08:36

    Christa:

    Haha, je danscarrière in India is begonnen! Heb je er zelf ook foto's/filmpjes van? Leuk dat je ook weer nieuwe dingen hebt geleerd.
    Het klinkt trouwens heerlijk wat jullie allemaal hebben gedaan! Mooie gebouwen, maar ook lekker luieren en een relaxte kampeertocht. Super! Ik ben heel benieuwd naar al je foto's straks!

    Liefs,
    Christa

  • 22 Oktober 2009 - 09:34

    Lieke:

    Hé Karlijn,
    Leuk om weer wat te horen! Jullie avonturen in Udaipur en Jaisalmer klinken erg goed en ook echt bijzonder dat je net in India was tijdens Divali. Zelf vond ik die steden(en woestijn)ook geweldig en dat bus/wc/mannen-ding was ook erg herkenbaar! En ik ben benieuwd naar je nieuwe moves! Misschien kun je die nog ergens in een dans voegen ;-) Groeten aan Sai Baba! Ben echt heel benieuwd hoe dat gaat zijn! liefs, Lieke

  • 22 Oktober 2009 - 11:34

    Liezet En Anke:

    Yo Boppers!
    Alles tjil? Wij zijn aan het genieten van ons laatste dagje hiero. Lekker ontbeten, vruchtensapje. Nog wat boekjes en broekjes gekocht en vanacht uber relaxed (post-full-body-massage) de vlieger in!
    Tot snel! Veel liefs Liesje en Anke

  • 22 Oktober 2009 - 22:28

    Annika:

    Hoi hoi,
    Nou, nou, wel weer spannend allemaal (en ook wel eng). Je beschrijft het nogal 'cool', maar dat gedoe in die bus was echt niet cool. Ik zou liever op een kapot matras slapen dan tussen die mannen ;) Wanneer kom je precies terug? Ik mis je nu wel hoor, na meer dan anderhalve maand.. :( Geniet ervan en tot snel!! xxxx Annika

  • 27 Oktober 2009 - 14:18

    Harsa:

    Hallo lieverd,

    Wauw wat een avontuur zeg! ik vind het echt kei leuk om al jou verhalen te lezen ga vooral door met schrijven. Ik mis je kus xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

In de masterfase van mijn studie culturele antropologie moet een onderzoek verricht worden, waar uiteindelijk een masterscriptie uit zal voorkomen. De eindfase van mijn studie. Ik heb ervoor gekozen mijn onderzoek te verrichten in Tonga (een Polynesische eilandengroep ten noorden van Nieuw-Zeeland) naar retourmigratie. Op deze site zullen mijn vorderingen en mijn algehele verblijf op Tonga te volgen zijn.

Actief sinds 12 Dec. 2006
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 65380

Voorgaande reizen:

30 Januari 2010 - 28 Februari 2010

Nieuw Zeeland

01 Oktober 2009 - 06 November 2009

5 weken India

16 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Masteronderzoek Tonga

Landen bezocht: