Banaras/ Varanasi heilige stad - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu Banaras/ Varanasi heilige stad - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Karlijn Haagsman - WaarBenJij.nu

Banaras/ Varanasi heilige stad

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

05 Oktober 2009 | India, Vāranāsi

Dag iedereen,

Weer een bericht van mij. Het gaat me nog steeds goed. Ik ben gisteren in Varansi aangekomen. Hier is de heilige rivier de Ganges en komen veel Hindu pelgrims naar toe. We zitten in een prachtig hostel die uitkijkt op de Ganges en een welkome oase van rust is in de drukte die India is. Altijd mensen die wat van je willen. Het zijn vooral ook veel mensen. ALtijd en overal. In de buurt van het hostel mogen gelukkig geen auto's en auto-riksjas komen. Die zorgen vooral voor drukte. ALtijd het getoeter, om doof van te worden. Het hostel is namelijk gelegen in een wirwar van straatjes met leuke kleine winkeltjes, tempeltjes en eethuizen. Gisteren door de leuke steegjes gelopen en wat gewinkeld in de kleine winkeltjes. Vandaag zijn we naar Sarwath gegaan. Een pelgrimsoord voor Boedhisten. Hier heeft Boedha een van zijn eerste preken gehouden. Er waren tempels van alle soorten Boedhisme aanwezig. Ook zagen we een ceremonie voor Sri Lankaanse Boedhisten die op pelgrimage waren. Mooi om te zien. We moesten wel een helse riska ride nemen om daar te komen en terug. Want echt rijden kunnen ze hier niet. Het is nog een wonder dat ik hier geen ongelukken heb gezien. Ze halen hier rechts en links en eigenlijk overal waar ze maar kunnen in. En dan toeteren ze ook de hele tijd. Maar dat doet iedereen de hele tijd, dus echt helpen doet het niet. Verder ben ik net naar een ceremonie aan de Ganges gegaan, waar ze puja deden. Ook heel bijzonder. Morgenochtend bij zonsopgang gaan we met een boot varen en zal ik ook mooie ceremonies e.d. zien. Kijk er al naar uit. Ten slotte staat straks bij 5 families mijn foto op de openhaard. Ze wilden elke keer met ons op de foto en dan werd er een kind in mijn armen gedrukt. Wel grappig eigenlijk. Net als in Ecuador. Ik zal snel weer mailen en sorry voor mijn chaotische mail. Het leven is hier gewoon chaotisch. Dank jullie wel trouwens voor alle lieve berichtjes. Tot snel

Kus Karlijn

  • 05 Oktober 2009 - 15:17

    Jolien:

    Hi Karlijn,

    Klinkt goed! Ben benieuwd naar de foto's!
    Groeten aan iedereen!

    x Jolien

  • 05 Oktober 2009 - 15:23

    Karien:

    hihi, ik vond het ook zo wonderlijk dat er zo weinig ongelukken in India zijn op de manier dat ze daar rijden. Wel echt herkenbaar! Veel plezier bij de puja morgenvroeg, en maak maar een heleboel mooie foto's! Ook al nieuwe kleren gekocht?!
    Wij hebben straks weer lekker dansles :D
    xxx

  • 05 Oktober 2009 - 16:09

    Wieke :

    Leuk, nieuw bericht! met mij alles steeds beter, vandaag wezen trainen. Toen ik terug kwam hing er een zak aan de deur met kleren van Marit, bedank haar (of moeder) maar. Tot gauw,
    mam

  • 05 Oktober 2009 - 18:03

    Christa:

    Ha Karlijn!

    Haha, het klinkt inderdaad chaotisch,maar ook heel mooi en bijzonder. Veel plezier morgenvroeg!

    x Christa

  • 06 Oktober 2009 - 15:42

    Harsa:

    Hallo Karlijn,

    Wat fijn om te horen dat je het zo leuk vind en al zoveel plannen hebt. Ik hoop dat je veel kan zien met de boot tocht en er heel erg veel van geniet.
    Dansles gister was weer erg leuk maar we hebben je wel gemist hoor!

  • 06 Oktober 2009 - 17:15

    Ita:

    Hoi meissie,leuk dat je zoveel meemaakt. Als ik jou was zou ik er blijven wonen, word je de godin van de kinderen!!! Het schijnt een heel druk en chaotisch land te zijn met veel armoede. Het is dus niet vreemd dat je hoofd zo vol is van alle indrukken.
    Veel plezier en knuff.

  • 23 Oktober 2009 - 09:44

    Justine:

    Ha Karlijn,
    Heerlijk dat er zo'n chaos is. Maakt het leven in Nederland zo simpel. Geniet van kleuren en geuren.

    Groetjes Justine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

In de masterfase van mijn studie culturele antropologie moet een onderzoek verricht worden, waar uiteindelijk een masterscriptie uit zal voorkomen. De eindfase van mijn studie. Ik heb ervoor gekozen mijn onderzoek te verrichten in Tonga (een Polynesische eilandengroep ten noorden van Nieuw-Zeeland) naar retourmigratie. Op deze site zullen mijn vorderingen en mijn algehele verblijf op Tonga te volgen zijn.

Actief sinds 12 Dec. 2006
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 65310

Voorgaande reizen:

30 Januari 2010 - 28 Februari 2010

Nieuw Zeeland

01 Oktober 2009 - 06 November 2009

5 weken India

16 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Masteronderzoek Tonga

Landen bezocht: